zondag 3 mei 2015

Schrijven

Vaak vragen we ons af waarop we moeten letten als je kleuter aan voorbereidend schrijven doet. Wel... een goede zit-/schrijfhouding, potloodhantering en papierligging zijn heel belangrijk.

Aan de hand van enkele tekeningen uit de 'ik pen' methode van Schatkist leren onze kleuters hierop te letten.

1/ ik zit flink recht met mijn voeten op de grond en mijn buik iets van de tafel
2/ ik hou mijn potlood goed vast: puntje, slijpsel, stukje kleur, dat moet je zien
aan de hand van een liedje wordt het duidelijk waarop we moeten letten
3/ ik let op: hoe ik zit (zit rechtop, je hoofd nu iets naar voren, voeten op de vloer, niet hangen op de tafel)
4/ ik let op: mijn papier (het papier een beetje schuin op de tafel, )
5/ ik let op: mijn potlood (pak je potlood vast tussen wijsvinger en duim, het potlood ligt op de middelvinger)
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten